Leestijd: 5 min

Je herkent inmiddels bedrijven die je website bezoeken, ordent deze voor meer inzicht en selecteert automatisch de meest relevante bezoekers voor opvolging #lekkerbezig. Nu zoek je de verdieping op door ook contactpersonen te herkennen met Online Succes. In dit artikel lees hoe je dit doet.

Waarom contacten herkennen?

Bedrijven herkenning van Online Succes geeft je veel informatie over de bedrijven die je website bezoeken. Hierbij blijft het soms de vraag welke persoon binnen het bedrijf je website nu precies heeft bezocht. Met Contact herkenning herken en volg je contactpersonen op je website naar aanleiding van een interactie. Deze informatie maakt het makkelijker om je leads te kwalificeren en contact met ze op te nemen. Zo breng jij marketing en sales dichter bij elkaar.

Hoe werkt Contact herkenning?

Contact herkenning van Online Succes werkt op basis van cookies die de digitale identiteit van een persoon koppelen aan zijn of haar e-mailadres. Om die koppeling te maken is er eerst eenmalig een interactie nodig tussen die persoon en je website. Deze interactie kan op twee manieren plaats vinden: 

  • Webformulier invullen: koppel je webformulieren automatisch aan Online Succes. Zodra iemand zijn e-mailadres invult in het gekoppelde formulier wordt de digitale vingerafdruk bewaard. Online Succes plaatst een cookie die zorgt dat deze bezoeker bij een volgend bezoek aan je website herkend wordt op basis van het e-mailadres dat ingevuld werd.
  • Externe e-mail tracking link: stuur een e-mail met een tracking link. Een zelfde digitale vingerafdruk wordt bewaard zodra je contactpersoon vanuit de e-mail op de hyperlink met daarin de tracking link klikt. Er wordt dus ook weer een cookie geplaatst. De tracking link kun je in zowel in persoonlijke e-mails als e-mailprogramma's gebruiken.

Wil je meer weten over Contact herkenning en de nieuwe privacy wet? Dat lees je hier.

Wat voor informatie toont Contact herkenning?

Online Succes toont allereerst het e-mailadres omdat die allereerst aan de digitale vingerafdruk van het contact wordt gekoppeld. Op basis hiervan wordt het contact verrijkt met o.a. ook de naam, sociale media profielen en overige openbare website informatie, zoals het bedrijf waar het contact werkt. Ook zie je welke pagina's het contact bekeek en hoe lang. 

Zodra een contact is herkend door middel van een webformulier dan neemt Online Succes ook de extra velden uit het webformulier over op de contact info kaart. Het is ook mogelijk om de gegevens van het contact zelf aan te vullen.

Verder vind je op de contact info kaart een overzicht van welke interacties het contact op je website is aangegaan. Bijvoorbeeld welke e-books en whitepapers zijn gedownload. Super handig voor je content strategie!

Wat levert Contact herkenning van Online Succes op?

Als marketeer krijg je meer inzicht wie binnen welk bedrijf je website bezoekt en waar hun interesse naar uit gaat. Met deze informatie kan jouw sales team direct aan de slag en weet jij als marketeer hoe je jouw volgende campagne kunt optimaliseren. 

Hoe zet ik de contact herkenning functie optimaal in? 

1. Interacties registreren

Koppel je webformulieren automatisch aan Online Succes en verstuur de Online Succes  tracking link per e-mail om het mogelijk te maken voor Contact herkenning om met een interactie het contact te herkennen. 

2. Analyseer regelmatig de bezoeken van contacten

  1. Log in jouw account 
  2. Ga naar Contacten > Bezoeken. Hier vind je een overzicht van de verschillende bezoekerssessies op je site in chronologische volgorde
  3. Klik op de contactnaam of het e-mailadres. Nu zie je alle Contactgegevens
  4. Kijk hoe 'warm' een contact al is. Kijk hiervoor naar de Lead score
  5. Onder de tab Pagina's zie je welke pagina's er door het contact bekeken zijn, wanneer en hoe lang

3. Voeg contacten toe aan een nurture campagne

Wanneer een contact door Online Succes is herkend, kun je het contact automatisch toevoegen aan een nurture campagne. Zo volg je jouw leads automatisch op met gepersonaliseerde content per e-mail. Lees hier hoe je jouw eerste nurture campagne aanmaakt.

4. Deel relevante contacten naar je sales team (handmatig en automatisch)

Wanneer een contact voldoende is opgewarmd en klaar is om benaderd te worden als lead wil je dit delen met je sales collega's. Dat kan handmatig en automatisch:

  • Verstuur via e-mail
    Verstuur de gegevens van het contact naar een door jou gekozen e-mailadres. Er wordt een notitie meegestuurd met daarin de bezochte pagina's.
  • Verstuur naar CRM
    Koppel eenmalig je CRM met Online Succes zodat je met één klik op de knop de contactgegevens en bezochte pagina's doorzet naar je CRM, Slack of Microsoft Teams. Instructies voor het koppelen vind je hier
  • Via een Automatisering voor contacten
    Herken automatisch relevant gedrag van contacten en koppel hier vervolgacties aan zoals het delen met je sales team. Hier lees je er meer over over.

Dit was het voor nu voor Contact herkenning. Je weet nu: 

  • Waarom je Contact herkenning inzet
  • Hoe Contact herkenning werkt
  • Wat Contact herkenning je oplevert
  • Hoe je Contact herkenning optimaal inzet  

Wat zijn de vervolgstappen?

Heb je vragen over de Contact herkenning? Stuur ons een berichtje via het chat-widget rechtsonder 😃

Heeft u het antwoord gevonden?