Alle collecties
Problemen oplossen
Google Ads: Er is een fout opgetreden bij het tot stand brengen van de connectie
Google Ads: Er is een fout opgetreden bij het tot stand brengen van de connectie

De oplossing waarmee er uitgebreide Google Ads data in jouw Online Succes weer zichtbaar wordt

Wessel Werlemann avatar
Geschreven door Wessel Werlemann
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Leestijd: 5 minuten

Soms lukt het niet om de koppeling tussen Google Ads en Online Succes tot stand te brengen. Meestal komt dit doordat een autorisatie (OAuth) poging bij Google niet goed is afgerond. Geen zorgen, in dit artikel lees je hoe je dit oplost 😊

De melding ziet er overigens als volg uit:

"Er is een fout opgetreden bij het tot stand brengen van de connectie met jouw Google Ads account."

Oplossing

  • Ga naar deze pagina, hier vind je alle Apps met toegang tot jouw Google Ads account.

  • Onder: 'Apps van derden met accounttoegang' selecteer je Online Succes.

  • Klik op: 'Toegang verwijderen' / 'Remove access' en klik op Ok om te bevestigen.

  • Vervolgens koppel je Google Ads opnieuw aan Online Succes.

  • Als alles goed is gegaan verschijnt er binnen een dag uitgebreide Google Ads data in je Online Succes account. 

Goed om te weten
Er zijn andere 3rd party apps die ongemerkt jouw Google Ads API calls verbruiken nadat je ze toegang hebt gegeven tot jouw Google Ads account. Hierdoor kan Online Succes geen data meer ophalen via de Google Ads API en toont ook bovenstaande foutmelding. Een voorbeeld van zo'n 3rd party app is de Bing search app. De enige oplossing is om de toegang van deze andere 3rd party app(s) tot jouw Google Ads account te verwijderen. Hiervoor gebruik je dezelfde stappen als hierboven beschreven. 

Kom je er niet uit? Stuur ons gerust een berichtje via het chat-widget rechtsonder 😊


Was dit een antwoord op uw vraag?