Naar de hoofdinhoud
Salesforce integratie

voor Administrators

Jet van Strijp avatar
Geschreven door Jet van Strijp
Meer dan 5 jaar geleden bijgewerkt

Je kunt Online Succes koppelen met Salesforce zodat je bedrijven en contacten met een klik op de knop doorschiet naar je CRM. De integratie stel je zo in:

1. Gegevens verzamelen

  • Je jouw emailadres, wachtwoord en authentication token nodig

  • De eerste gegevens gebruik je ook om mee in te loggen in Salesforce

  • Jouw Authentication Token vraag je op in Salesforce > Settings > My Personal Settings > Reset Security Token

  • Volg de instructies en het token wordt naar jouw Salesforce e-mailadres gemaild 

  • Optioneel is jouw Salesforce domein zoals bijv. eu14.lightning.force.com. Hiermee kun je direct vanaf een bedrijf of contact de pagina in jouw CRM openen.

2. Gegevens invoeren

Kopieer deze gegevens en ga naar jouw Online Succes Integraties pagina. Ga vervolgens naar CRM ‌en klik op de Salesforce intergratie. Plaats de: Username, password, Security Token en Domain en klik op opslaan.

3. Bedrijf of contact doorsturen

  • Ga nu naar de bedrijfs- of contactkaart van het bedrijf of contact dat je graag door wilt sturen naar Salesforce. 

  • Klik op de knop Verstuur naar rechts bovenin het venster

  • Gebruik nu de knop Verstuur naar Salesforce

  • Het venster dat opent, controleert of een bedrijf of contact al als lead aanwezig is in Salesforce

  • Zo niet, dan kun je het bedrijf  of contact toevoegen

  • Online Succes tagt het bedrijf of contact vervolgens met de systeem tag: Sent2CRM (de tag is een directe link naar jouw CRM systeem)

  • Vervolgens verschijnt rechtsboven in een directe link naar de bedrijfs- en contactkaart in het CRM.

  • In de notitie wordt een update gezet met bezochte pagina's als het bedrijf of contact al als lead in Salesforce bekend is

  • Uiteindelijk vind je het bedrijf op deze manier terug in Salesforce: 

4. Statistieken in Salesforce

  • In Salesforce kun je de leads inzien die via Online Succes zijn binnengekomen

  • Ga hiervoor naar Leads > Today's Leads > Go 

5. Extra info aanzetten

  • Pas de interface in Salesforce aan om notities bij de lead in te zien

  • Ga hiervoor naar een nieuwe lead > Edit Layout > Related Lists > Notes & Attachments

  • Voeg deze toe aan je overzicht

API CURRENTLY DISABLED

Waarschijnlijk gebruik je een versie van Salesforce die geen API toegang biedt. De API is standaard beschikbaar vanaf hun: Enterprise editie.

Ben je benieuwd welke versie je van Salesforce gebruikt?
Log in bij de webversie van Salesforce en beweeg je muis over het Salesforce tabje.

Automatisch prospects naar je Salesfore versturen

Wanneer je website veel verkeer heeft, dan kan het tijdrovend zijn om alle herkende bezoekers en hun gedrag handmatig na te lopen voor mogelijke opvolging. Om deze reden is de Automatisering functie beschikbaar in Online Succes.

Deze functie geeft je 24×7 een paar extra handen die het verkeer op je website monitort voor relevant gedrag en vervolgens doorstuurt naar Salesfore.

Heb je meer vragen over de Salesfore integratie? Stuur ons een berichtje via het chat-widget rechtsonder 😃

Was dit een antwoord op uw vraag?