Hoe gebruik ik de Contacten 'rolodex' in Online Succes?

Maak eenvoudig relevante overzichten en weet welke personen je het beste kunt opvolgen

Alex Vermeule avatar
Geschreven door Alex Vermeule
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Leestijd: 5 min
Via het menu Contacten vind je het overzicht van alle contacten die zijn herkend op basis van een interactie met jouw website. We noemen het daarom ook wel de rolodex van contacten.

Het mooie is dat je deze rolodex kunt combineren met een uitgebreide zoek- en exportfunctie. Zo maak je relevante overzichten om te delen met je sales team en krijg je meer inzicht welke contacten met jouw online campagnes in aanraking komen.

Hoe je deze functionaliteit gebruikt lees je in dit artikel.

Hoe werkt de Contacten rolodex?

  1. Log in jouw account en ga naar Contacten

  2. Je ziet nu standaard alle contacten die Online Succes op je website heeft herkend in een overzicht gesorteerd op de kolom Datum toegevoegd

  3. Selecteer aan de linkerkant de criteria die voor jouw relevant zijn. 

  4. Gebruik het + symbool om de opties van het desbetreffende criteria zichtbaar te maken.

  5. Houd de CMD of CTRL toets ingedrukt om meerdere criteria opties te selecteren

  6. Klik op Zoeken voor een overzicht van alle contacten die voldoen aan jouw criteria.

  7. Optioneel: klik op Export rechts bovenin om deze lijst te exporteren naar een Excel-bestand. De export is na enkele ogenblikken in je browser als download beschikbaar.

Relevante criteria

Door relevante criteria te selecteren en dit te combineren met de zoekfunctie, vind je de bijbehorende contacten die aan deze criteria voldoen. 

Zo kun je bijvoorbeeld eenvoudig alle contacten vinden die via een bepaalde online campagne je site bezochten. Ook kun je zo eenvoudig alle contacten vinden die onderdeel zijn (geweest) van bepaalde nurture campagnes. 

Hieronder vind je het overzicht van alle Criteria:

Score 

Eigenaar

  • Collega's aan wie mogelijk contacten zijn toegewezen.

Lijst

Nurture campagnes

Interacties

  • Alle interacties uit jouw Online Succes account.

Externe campagnes (UTM)

  • Alle UTM campagnes die Online Succes herkent uit website bezoeken van contacten. 

Tags

  • Alle Tags die je handmatig hebt toegevoegd aan contacten.

Bron

  • Alle bronnen (referrer) die Online Succes herkent uit website bezoeken van contacten. 

Branche

Land

Mogelijke vervolgstappen

  • Maak je eerste overzicht door te filteren op bron. Onderzoek vervolgens via welke bron die meeste relevante contacten je site bezoeken.

  • Maak gebruik van UTM codes bij je betaalde / externe campagnes om te zien bij welke contacten deze campagnes resoneren.

  • Maak een nieuw overzicht, ditmaal van alle contacten met een lead score van  <50 en 99 - 100. Maak hiervan een export en deel deze met je sales team. Bespreek vervolgens welke relevante prospects jullie kunnen identificeren en opvolgen.

Heb je meer vragen over de rolodex van contacten? Stuur ons een berichtje via het chat-widget rechtsonder 😃

Was dit een antwoord op uw vraag?