Alle collecties
Account en instellingen
Welke gebruikersrollen zijn er en wat zijn hun rechten?
Welke gebruikersrollen zijn er en wat zijn hun rechten?

Een overzicht van de beschikbare rollen in Online Succes en de bijbehorende rechten

Jet van Strijp avatar
Geschreven door Jet van Strijp
Meer dan een week geleden bijgewerkt


Leestijd: 5 min

Online Succes kent gebruikersrollen met bijbehorende rechten. Een rol bepaalt eigenlijk welke informatie een gebruiker kan inzien en welke functionaliteit beschikbaar is.

Er zijn 4 verschillende rollen binnen Online Succes, te weten:

  • Beheerder

  • Marketing

  • Sales

  • Sales (beperkte toegang)

Hieronder vind je uitleg over de mogelijkheden en rechten van alle rollen:

Beheerder

Beheerders hebben alle mogelijke rechten binnen Online Succes. Inhoudelijk heb je als Beheerder: 

  • Toegang tot alle data in je account 

  • Toegang tot alle functies in je account zoals:

  • Nurture campagnes aanmaken

  • Automatiseringen aanmaken 

Beheerders kunnen aanvullend ook praktische zaken regelen zoals: 

Rol bepalen of wijzigen

Als Beheerder bepaal je wie welke rol krijgt tijdens het toevoegen van een nieuwe gebruiker. Ook kun je de rol later altijd wijzigen via Admin > Gebruikers > Wijzigen icoon > Rol.

Let op! Alleen Beheerders kunnen nieuwe gebruikers toevoegen of rollen van andere profielen wijzigen. Lees hier hoe je dat doet.

Marketing

  • De marketing-rol heeft alle rechten die nodig zijn om de software inhoudelijk optimaal te gebruiken

  • Alleen de Admin sectie is in deze rol niet beschikbaar

  • We adviseren deze rol aan iedereen die dagelijks met de software werkt (en bijvoorbeeld leads verdeelt) maar geen beheerder rechten nodig heeft

Sales

  • Gebruikers met de rol Sales kunnen alle bedrijven en contacten inzien

  • De functies Campagnes, Automatisering en Admin zijn niet beschikbaar 

Sales (beperkte toegang)

  • Deze rol heeft uitsluitend toegang tot bedrijven en contacten die aan hem / haar zijn toegewezen

  • Deze rol is met name geschikt voor externen zoals een belbureau die voorgeselecteerde leads opvolgt

Wat zijn de vervolgstappen?

  • Bepaal welke rollen jij en jouw collega's nodig hebben

  • Indien nodig, pas rollen van gebruikers aan OF

  • Maak nieuwe gebruikers aan met de juiste rollen 

Kom je er niet uit? Stuur ons een berichtje via het chat-widget rechtsonder :)

Was dit een antwoord op uw vraag?