Waarom bedrijven herkennen?

Hoe goed je online marketing activiteiten ook zijn, gemiddeld blijft 97% van je websitebezoekers onbekend. Dit komt omdat niet elke bezoeker contact met je opneemt om bijvoorbeeld een offerte aan te vragen, informatie te downloaden of om een afspraak in te plannen. Met Bedrijven herkenning van Online Succes zet je de onzichtbare interesse op je website om naar o.a. een overzicht van bedrijven die je sales team actief kan benaderen. Ook kun je het inzetten om dynamisch je website aan te passen.

Hoe werkt Bedrijven herkenning?

Bedrijven herkenning van Online Succes werkt op basis van openbare informatie over het IP-adres waarmee iemand jouw website bezoekt. Het matchen van IP-adres naar bedrijf gebeurt automatisch en wordt handmatig door ons data-validatie team aangevuld. Klanten zeggen vaak “jullie stoppen veel liefde in jullie data” en dat is precies wat we doen. Het accuraat herkennen van bedrijven op basis van IP-adres is niet eenvoudig, zo houdt Online Succes bijvoorbeeld ook rekening met recente wijzigingen in IP-gegevens en de Kamer van Koophandel (KvK).

Wat voor informatie toont Bedrijven herkenning?

Uiteraard toont Online Succes je de bedrijfsnaam van het bedrijf dat je website bezocht. Daarbij wordt het profiel verrijkt met gegevens zoals een beschrijving van het bedrijf, het adres, telefoonnummer, SBI branchecode, aantal werknemers, omzetgegevens, sociale media profielen en meer. Ook zie je op een tijdlijn welke pagina's het bedrijf bekeek en hoe lang ze je jouw website bezochten. 

Allemaal relevante informatie om te bepalen of een bedrijf interessant is om te benaderen!

Verder verrijkt Online Succes de bedrijfsgegevens met namen en titels van personen die werkzaam zijn bij het bedrijf. Dit gebeurt op basis van openbare informatie op sociale netwerken zoals LinkedIn en de bedrijfswebsite.  

Wat levert Bedrijven herkenning van Online Succes op?

Als markteer krijg je meer inzicht welke campagne bij je doelgroep resoneert zonder dat bezoekers zich expliciet kenbaar maken. Tevens kun je jouw sales team van relevante leads voorzien om nieuwe klanten te werven. Ook kun je dynamisch je website aanpassen zodat deze zich real-time aanpast aan de bezoeker. 

Hoe zet ik de bedrijven herkenning functie optimaal in? 

1. Analyseer regelmatig de bezoeken van bedrijven

  1. Log in via app.onlinesucces.nl
  2. Ga naar Bezoekers Hier vind je een overzicht van de verschillende bezoeken op je site in chronologische volgorde.
  3. Klik op een bedrijfsnaam. Nu zie je alle Bedrijfsgegevens van het bedrijf, inclusief welke pagina's er door het bedrijf bekeken zijn, wanneer en hoe lang.

2. Orden bedrijven voor meer inzicht

Door herkende bezoekers te orden met behulp van lijsten ontstaat er snel een prettig overzicht. De beschikbare lijsten zijn:

De beschikbare lijsten zijn:

  • Prospects
  • Klanten
  • Concurrenten
  • Anders

Je herkent de lijsten eenvoudig door de volgende kleuren:

Kleuren bevorderen het overzicht welke bedrijven relevant zijn om op te volgen en welke niet. In dit artikel lees je hoe je bedrijven eenvoudig ordent en meer inzicht creëert.

3. Filteren op de meest interessante bezoekers

Wil je in één keer zien wie de meest interessante bezoekers zijn in het
bezoekersoverzicht

Klik dan op de filter knop rechtsboven in.

In het uitgebreide filter kan je filteren op:

  • Minimale bezochte pagina's
  • Tijd op de website
  • Pagina URL
  • Datum van en datum tot
  • Land

Ook is het mogelijk snel te filteren op datum

Zo kun je snel filteren op bezoekers van:

  • Vandaag
  • Gisteren
  • Vorige week
  • Laatste 7 dagen
  • Laatste 30 dagen

Daarnaast kan je ook snel te filteren op een aangepaste datum. #timesaver

4. Deel relevante bedrijven met je sales team voor opvolging

Wanneer er een bedrijf is herkend dat voldoet aan je ideale klantprofiel, wil je dit delen met je sales collega's. Dat kan op de volgende manieren:

Verstuur naar CRM (in dit voorbeeld gebruiken we Salesforce):

  • Ga naar de bedrijfsdetails pagina van het bedrijf dat je graag door wilt delen
  • Klik op de knop Verstuur naar rechts bovenin het venster op de bedrijfsdetails pagina
  • Gebruik nu de knop Verstuur naar Salesforce
  • Het venster dat opent, controleert of een bedrijf al als lead aanwezig is in Salesforce. Zo niet, dan kun je het bedrijf toevoegen
  • Het bedrijf is nu als Lead in Salesforce gezet. In een notitie op de Leadkaart vindt je sales collega de bezochte pagina's van het bedrijf terug.

P.S. Voor het kunnen versturen van bezoekers naar je CRM, dien je eenmalig jouw CRM connector in Online Succes te configureren.

Verstuur naar collega
Middels deze knop verstuur de bedrijfsgegevens door naar een door jou gekozen e-mailadres. De e-mail toont ook een overzicht met daarin de bezochte pagina's.

5. Zet een Automatisering voor herkende bedrijven in

Een Automatisering voor herkende bedrijven automatiseert het selecteren van bedrijven voor opvolging en bespaart je kostbare tijd. De selectie kun je o.a. uitvoeren op branche, aantal bekeken pagina's, regio of aantal medewerkers. In dit artikel lees je er alles over.

Dit was het voor nu wat betreft Bedrijven herkenning. Je weet nu: 

  • Waarom je bedrijven herkenning inzet
  • Hoe bedrijven herkenning werkt
  • Wat bedrijven herkenning je oplevert
  • Hoe je de bedrijven herkenning optimaal inzet  

Wat zijn de vervolgstappen?

Kom je er niet uit? Stuur gerust een berichtje via het chat-widget rechtsonder :)

Heeft u het antwoord gevonden?