10 slimme functies van de contactdetail pagina

Wat elke Online Succes gebruiker moet weten over de contactpagina

Alex Vermeule avatar
Geschreven door Alex Vermeule
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Omdat je de contactdetail pagina van Online Succes vaak gebruikt, zet dit artikel de 10 belangrijkste functies van deze pagina op een rij:

  1. Contact op lijst plaatsen 

  2. Leadscore op basis van gedrag duidelijk zichtbaar

  3. Contactgegevens bewerken 

  4. Tagging - om een contact snel te labelen

  5. Bedrijf 

  6. Tijdlijn van bezoeken en interacties 

  7. Eigenaar toewijzen 

  8. Nieuwe manier om een contact naar je CRM, Slack of collega te versturen

  9. Snel social media gegevens inzien, opzoeken en aanpassen 

  10. Inzicht welke interacties een contact heeft uitgevoerd 

1. Contact op lijst plaatsen


Via de avatar naast de naam van het contact voeg je het contact nu eenvoudig toe aan een lijst in je Online Succes account. De kleur van de avatar geeft aan op welke lijst het contact staat.

2. Leadscore op basis van gedrag, duidelijk zichtbaar

De leadscore van een contact is vanaf nu zichtbaar naast zijn of haar naam. 

Goed om te weten

  • Door op de score te klikken krijg je een overzicht van het gedrag dat tot deze score heeft geleid. 

3. Contactgegevens bewerken

Via het potlood icoon in het Contact info widget kun je nu eenvoudig de contactgegevens bewerken. Door vervolgens op Opslaan te klikken maak je de wijzigingen permanent.

4. Tagging - om een contact snel te labelen 

Via de tagging functie kun je vanaf nu snel een contact van een tag (ook wel label genoemd) voorzien. Op deze manier geeft je meer context aan een contact en kun je beter beoordelen of een contact relevant is (of niet) wanneer deze bijvoorbeeld weer de website bezoekt. 

Goed om te weten

  • De tagging functie is beschikbaar in de Business, Premium en Partner edities van Online Succes. 

5. Bedrijf 

Via het potlood icoon in het Bedrijf widget kun je nu eenvoudig de bedrijfsgegevens van een contact bewerken. Door vervolgens op Opslaan te klikken, sla je de gegevens op. 

6. Tijdlijn van bezoeken en interacties 

In het midden van de contactdetail pagina vind je vanaf nu een overzichtelijke tijdlijn. Deze tijdlijn toont de bezoeken en interacties van het desbetreffende contact chronologisch.

Wat zie je allemaal in de tijdlijn?

  • Wanneer het bezoek plaats vond

  • Welke én hoeveel pagina's de persoon bekeek 

  • Hoe lang het bezoek duurde

  • Welke interactie er plaats vonden

  • De bron en (utm) campagne waar de bezoeker vandaan kwam 

Voorbeeld: 

7. Eigenaar toewijzen

In de rechter bovenhoek vind je vanaf nu een pulldown menu om snel een eigenaar aan een contact toe te wijzen. 

8. Verstuur contact naar je CRM, Slack of collega

In de rechter bovenhoek van de pagina zie je  dit papieren vliegtuigje-icoon:

Via deze knop verstuur je de contactgegevens eenvoudig naar je CRM, Slack of naar een collega via e-mail. Zorg ervoor dat je Online Succes wel eerst met je CRM koppelt

9. Snel social media gegevens inzien, opzoeken en aanpassen 

Rechts bovenaan de contactdetail pagina zie je vanaf nu het Sociale Media widget. Hier vind je de sociale profielen van de contactpersoon terug en dit widget werkt o.a. samen met de automatische verrijking van Online Succes. Ook kun je deze gegevens handmatig bewerken via het potlood icoon.

Goed om te weten

  • Klik op het icoon van het sociale netwerk om het profiel daar te openen

  • Klik op het zoek icoon om een zoekopdracht naar het desbetreffende profiel op Google uit te voeren

10. Inzicht welke interacties een contact heeft uitgevoerd 

Het Interacties-widget geeft je snel en eenvoudig inzicht welke interacties op jouw website door een persoon zijn uitgevoerd. Ook kun je hier handmatig een contactpersoon uitschrijven (opt-out) van nurture e-mails. 

Vragen en / of feedback?

Wij hebben veel liefde en tijd in deze  pagina gestopt. Heb je feedback of vragen over de contactdetail pagina? Laat het gerust weten door ons een berichtje via het chat-widget rechtsonder te sturen. 

Was dit een antwoord op uw vraag?