Hoe benader ik bedrijven die Online Succes herkent?

Tip en advies over het opvolgen van herkende bedrijven

Jet van Strijp avatar
Geschreven door Jet van Strijp
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Het is een goed idee om relevante bedrijven die Online Succes op je website herkent te benaderen. Het zijn eigenlijk altijd warmere leads omdat deze bedrijven interesse hebben getoond door je website regelmatig te bezoeken.  

Om deze bedrijven te benaderen vind je op de bedrijfsdetail pagina o.a.: 

  • Het algemene telefoonnummer

  • De website url

  • Sociale media gegevens, waaronder het LinkedIn bedrijfsprofiel

  • Het mogelijke contacten widget

Benader potentiële klanten via LinkedIn

Via het LinkedIn icoon op de bedrijfsdetail pagina kun je personen die bij het bedrijf werken op LinkedIn bekijken en een gesprek mee starten. Het enige is: als je geen betaald LinkedIn abonnement hebt, dan kun je hier nog wel eens tegen limieten aanlopen.

#Bellen #bellen #bellen

Het is wellicht als een open deur maar telefonische opvolging is nog steeds een beproefd recept om nieuwe verkoopkansen te creëren en je verkooppijplijn te vullen. Door relevante bedrijven die je website bezoeken telefonisch te benaderen, vergroot je de slagingskans om volgend kwartaal je verkoopdoelen te behalen en te overtreffen. De kunst is om op een natuurlijke manier de verbinding te maken. Een leestip over dit onderwerp is het 'blauwe boekje' van Victor Bonke: Koud bellen brr...

Mag je herkende bedrijven nog benaderen via de telefoon?

Ja, telefonische acquisitie mag nog steeds onder de AVG. De algemene bedrijfsgegevens zijn namelijk geen persoonsgegevens. En als je de naam hebt van een persoon die je bij een bedrijf wilt bellen dan kun je gewoon het algemene telefoonnummer bellen en vragen naar deze persoon.

Bij Charlotte’s Law kun je meer informatie over acquisitie en de AVG vinden.

Mogelijke vervolgstappen

Heb je nog vragen? 

Laat het gerust weten door ons een berichtje via het chat-widget rechtsonder te sturen. 

Was dit een antwoord op uw vraag?