Leestijd: 5 min
Je hebt verschillende AdWords campagnes draaien en nu vraag je je af of alle moeite en de kosten die je per klik betaalt je meer leads opleveren. Online Succes helpt je hierbij!
Inzicht in bezoeken via AdWords
Je stopt veel moeite in je AdWords campagnes en deze verbruiken vaak een belangrijk deel van een (B2B) marketing budget. Maar wat levert het je op?
Als marketeer krijg je met Online Succes meer inzicht welke campagne bij je doelgroep resoneert, oftewel welke campagne het meest succesvol is onder je bezoekers. Daarnaast voorzie je zo jouw sales team van relevante leads om nieuwe klanten te werven. Zo helpt Online Succes je om de samenwerking tussen marketing en sales te verbeteren.
Hoe zet je Online Succes in om onbekende leads uit AdWords op te vangen?
Via Bedrijven vind je het overzicht van alle bedrijven die ooit je website bezochten. We noemen het daarom ook wel de rolodex. Het mooie is dat je deze rolodex kunt combineren met een uitgebreide zoek- en exportfunctie. Op deze manier kun je ook alle bedrijven achterhalen die via AdWords je site bezochten. Dit doe je op de volgende manier:
Log in via app.onlinesucces.nl
Ga naar Bedrijven
Selecteer als criteria Google AdWords als bron
Klik op Zoeken
Optioneel: Stel een filter in op minimaal aantal bezochte pagina's
Op deze manier maak je eenvoudig een relevant overzicht van alle bedrijven die via jullie AdWords campagnes je website bezochten en niet converteerde naar contact. Door dit overzicht van bedrijven vervolgens met je sales team te delen en te bespreken, heb je een extra vangnet voor leads uit AdWords die je anders had gemist!
Kom je er niet uit? Stuur gerust een berichtje via het chat-widget rechtsonder :)